Les mil i una farines (IV)

LES FARINES DE LLEGUMINOSES

Fa unes setmanes vam parlar de l’ús de farines  sense gluten provinents de cereals i vam deixar pendent parlar de les farines de lleguminoses que també són aptes per a celíacs. Avui en parlarem de tres d’elles: la farina de cigrons, la de llenties i la de soja. No només són recomanables per a celíacs, també són unes grans aliades d’una dieta saludable a l’aportar els beneficis nutricionals dels llegums.

Cigrons

Molt utilitzada a la cuina d’altres països, com ara a la de l’Índia, és una opció molt saludable pel seu elevat contingut en vitamines: A, C, E i vitamines del grup B, en àcids grassos Omega 6, ferro i  fibra. Si elaborem pa amb aquesta farina, li donarem un sabor dolç molt especial i la molla tindrà una textura compacta.

Llentia verda

És una farina més fàcil de digerir donat el seu baix contingut en cel·lulosa. El seu sabor és lleugerament dolç i recorda als fruits secs. Molt recomanable per fer pa de pessic i galetes. Nutricionalment, destaca pel seu contingut en ferro i en magnesi.

Soja

És una farina de sabor herbal i natural que nutricionalment aporta proteïnes de qualitat, fòsfor i ajuda a reduir el colesterol al ser rica en greixos insaturats. Conté lipooxigenasa, un enzim que blanqueja la molla i millora el volum de les masses, fent-la ideal per fer pa.

Són tres alternatives molt saludables i que ens permeten experimentar amb nous sabors i textures.